top of page
Javaslataink
Hogyan használjuk az autónkat,ha nem szeretnénk sokat a szervizben lenni DPF hiba miatt?
Motor járásának figyelése
Ha észrevesszük hogy az autó regenerálási fázisban van,akkor lehetőség szerint NE állítsuk le,hanem addig érdemes autózni amíg befejezi A DPF szűrő tisztítását!Ezzel elkerülhető a HAMU lerakódása a részecskeszűrőben.
Autópályás közlekedés
Ha időszakosan egy-két naponta jelzi az autónk hogy regenerál,vagy az ismert jelekből látjuk akkor érdemes autópályán egy kicsit kiégetni a rendszert.Figyelem!senkit sem buzdítunk a gyorshajtásra!
Egyszerűen csak huzamosabb ideig magasabb fordulatszámon kell az autót üzemeltetni.Pl autópályán 140km/h val 10-20 percig.-Ekkor általában a még jó hatékonyságú szűrő ki tud tisztulni.
Fontos még megjegyezni.hogy a DPF szűrő rendes működésének feltétele,az autó más részegységeinek a hibátlan működése is!
Pl.ha nem működik az izzítás vagy csak hibásnak látja az autó vezérlőegysége az ízzítórendszert akkor nem biztos hogy a regenerációs folyamat végre lesz hajtva!
Nem érdemes az üzemanyagtartályt negyed vagy fél alatt hagyni mivel sok autótípus nem indítja el a regenerációt ha nincs elegendő üzemanyag az autóban.
Egyszerűen csak huzamosabb ideig magasabb fordulatszámon kell az autót üzemeltetni.Pl autópályán 140km/h val 10-20 percig.-Ekkor általában a még jó hatékonyságú szűrő ki tud tisztulni.
Fontos még megjegyezni.hogy a DPF szűrő rendes működésének feltétele,az autó más részegységeinek a hibátlan működése is!
Pl.ha nem működik az izzítás vagy csak hibásnak látja az autó vezérlőegysége az ízzítórendszert akkor nem biztos hogy a regenerációs folyamat végre lesz hajtva!
Nem érdemes az üzemanyagtartályt negyed vagy fél alatt hagyni mivel sok autótípus nem indítja el a regenerációt ha nincs elegendő üzemanyag az autóban.
Motorolajszint ellenőrzés
Amennyibe azt tapasztaljuk hogy az autónk gyakorta regenerál (akár 1-2 naponta) mindenképpen érdemes rendszeresen ellenőrizni az olajszintet.Ha egyre magasabb olajszintet tapasztalunk az a DPF szűrőnk telítődöttségére utal,mivel a keletkező kipufogógáznyomás hatására az utóbefecskendezéssel kipufogóba juttatott gázolaj a hengerfal és a dugattyú mellett a karterbe kényszerül.Ezzel hígítva a motorolajunkat-aminek a kenőképessége drasztikusan lecsökken.Rosszabb esetben a motor részegységeit-turbó,főtengelycsapágy stb.károsíthatja a gázolajjal hígult motorlaj!
Kényszerített regeneráció számítógépes felügyelettel
Ha mindent jól csinálunk és még mindíg nagyon sokat regenerál az autónk,akkor érdemes felkeresnie szervizünket.
Számítógép felügyelete mellett indított un.erőltetett regenerációval is lehetséges az autó DPF szűrőjének a tisztítása.
Számítógép felügyelete mellett indított un.erőltetett regenerációval is lehetséges az autó DPF szűrőjének a tisztítása.
DPF szűrő mosás kiszerelt állapotban nagynyomású vegyszeres mosóban hidrosztatikai eljárással
Ha nem segítettek az előzőekben említett megoldások,akkor szükséges a DPF szűrő vegyszeres mosása.
Mosóberendezésünkben a személyautótól az EURO6 kamionszűrőig sokféle méretű DPF szűrő mosása lehetséges.
Mosóberendezésünkben a személyautótól az EURO6 kamionszűrőig sokféle méretű DPF szűrő mosása lehetséges.
Máshol mosott és visszaszerelt Részecskeszűrő paramétereinek nullázása,számítógépes teszteléssel.
Nagyon fontos azt tudni,hogy szinte soha nem elég csak kinullázni az autó computerét.
Minden esetben meg kell mérni az összes DPF szűrővel kepcsolatos paramétert és a szenzorok által adott értékeket!Sok esetben találkozunk máshol már kimosott DPF szűrővel ami hamar újra eldugul,Ilyen esetben szinte mindíg valamilyen számítógépes tanítási folyamat maradt el.Szervizünkben minden esetben ellenőrizzük a szenzorok:nyomáskülömbség érzékelő,hőfokszenzorok stb.helyes működését.-Ez elengedhetetlen feltétele a szűrő hosszútávú tökéletes működésének!
Ebből logikusan következik az hogy ez az autó életartalmára is hatással van.
Minden esetben meg kell mérni az összes DPF szűrővel kepcsolatos paramétert és a szenzorok által adott értékeket!Sok esetben találkozunk máshol már kimosott DPF szűrővel ami hamar újra eldugul,Ilyen esetben szinte mindíg valamilyen számítógépes tanítási folyamat maradt el.Szervizünkben minden esetben ellenőrizzük a szenzorok:nyomáskülömbség érzékelő,hőfokszenzorok stb.helyes működését.-Ez elengedhetetlen feltétele a szűrő hosszútávú tökéletes működésének!
Ebből logikusan következik az hogy ez az autó életartalmára is hatással van.
bottom of page